In Vitros kvalitetspolitik

In Vitro's kvalitetspolitik

Vi er stolte af at have et ISO 9001-certificeret kvalitetsstyringssystem, som vi løbende udvikler for at sikre fortsat kundetilfredshed og værdiskabelse. Vi arbejder målrettet på at nå ambitiøse forbedringsmål på tværs af alle funktioner og niveauer i virksomheden.

Vores kvalitetspolitik er fastlagt af ledelsen og bestyrelsen. In Vitro har siden 2022 forpligtet sig til at arbejde ud fra og kontinuerligt forbedre kvalitetsstyringssystemet i henhold til ISO 9001 og ISO 13485. Vores kvalitetspolitik fastlægger rammerne for vores kvalitetsmål og vi fastsætter og vurderer vores operationelle kvalitetsmål mindst en gang om året for at sikre målrettet udvikling af vores produkter og ydelser.

Vores ledelsesstil er baseret på aktivt lederskab, hvor vi inddrager medarbejderne og sikrer, at vores kvalitetsmål bliver opfyldt gennem motivation, delegation og ledelsesmæssig konsekvens

Kvalitet handler ikke kun om produkternes kvalitet, men også om kvaliteten i hvert enkelt procestrin. Det er vores ambition at forstå vores kunders behov, så vi kan tilbyde produkter og løsninger af høj kvalitet for den enkelte kunde. 

Kvalitet for os, handler om at give dig en god oplevelse som kunde hos In Vitro og derfor har vi procedurer og beskrivelser inden for alle arbejdsområder for at sikre, at du får den bedste service. Velvidende at procedurer og beskrivelser aldrig kan erstatte den gode kundeoplevelse, som vi kan og vil bidrage til med fleksibilitet og dialog.

In Vitro A/S vil yde det højst mulige kvalitetsniveau i distribution, service og support af vores produkter. Kvaliteten skal være i overensstemmelse med alle relevante myndigheds- og kundekrav samt Forordning (EU) 2017/745 (MDR), 2017/746 (IVDR), ISO 9001 og ISO 13485, som er fundamentet for vores bestræbelser.

Se vores ISO 9001: 2015 certificering

In Vitro er ISO-9001, ISO-14001 og ISO-13485 certificeret.

Læs mere

Kundeorientering

Vi kommunikerer åbent med vores kunder og lytter til deres behov og forventninger. Vi bearbejder løbende feedback for at optimere vores produkter og ydelser og øge kundetilfredsheden.

En god arbejdsplads

Vores medarbejdere er kvalitetsbevidste og bidrager til en kvalitetsorienteret virksomhedskultur, hvor vi har fokus på den enkelte medarbejders udvikling og en god arbejdskultur.

Processer og forbedringer

Vi udvikler løbende vores processer og forbedringer initieres af vores medarbejdere og ledelsen gennem dialog med kunder, leverandører og eksterne samarbejdspartnere og ved hjælp af efterprøvninger.

Sådan arbejder vi med FN´s verdensmål

Vi udvikler løbende virksomheden med afsæt i fire af FN´s verdensmål.

 
Vi arbejder med følgende fire verdensmål:

Mål 3: Vi støtter hvert år flere mærkesager, som Danske Hospitalsklovne, Ama’R Super Kids og Familier med Kræftramte børn. Vores medarbejder har flere fordele i arbejdstiden, som øger sundhed.

Mål 4: Vi sørger for at vores medarbejdere løbende bliver efteruddannet via interne processer og eksterne kurser.

Mål 8: Vi sørger for, at alle har et anstændigt arbejde, en fair indtægt, sikkerhed på arbejdspladsen samt omsorg og økonomisk sikkerhed ved særlige behov.

Mål 12: Vi har fokus på genbrug, affaldsminimering og reduktion af transport.

Ansvarligt leverandør-samarbejde

Vi har et veldefineret og værdiskabende samarbejde med vores leverandører for at sikre kvalitet, pris, distributionsflow og leveringssikkerhed på essentielle produkter og adgang til nye innovative produkter.

Vi udvælger nøje vores leverandører efter fastlagte principper. Vi vurderer blandt andet vores leverandører ud fra, hvor i verden produkterne bliver produceret og hvordan de er produceret i forhold til miljø, klima, arbejdskraft og sikkerhed. 

Så vidt muligt, vælger vi leverandører efter et nærhedsprincip, hvorfor vi primært samarbejder med europæiske leverandører. 

Dette mindsker transportbehovet og understøtter vores mål om i stigende grad at være en bæredygtig virksomhed.

Kundeservice, lager og levering

Ud fra vores nærhedsprincip har vi valgt at servicere vores kunder fra vores faciliteter i Fredensborg.

Det giver flere fordele, såsom at vores kunder får deres forsendelse og faktura fra ét og samme sted. 

Den største fordel er dog, at du kan få leveret vores lagervarer fra dag-til-dag, samt at vi kan lave særaftaler omkring levering og opbevaring.

I hovedstadsområdet er det vores stedvante chauffører, som leverer til vores kunder, hvilket giver os mere fleksibilitet og bedre kontrol i leverings-processen. 

Det er ikke alle vores kunder, som har et centrallager, og vores chauffører bringer gerne dine indkøb direkte til dit laboratorium. I resten af landet benytter vi en ekstern transportør.